INFORMATYKA 5

LEKCJA 6

TEMAT: Przejścia slajdów i animacje







LEKCJA 5

TEMAT: Tekst i obraz - prezentacja










Lekcja 4

Temat: Pivot - podsumowanie.

Na zakończenie pracy z Pivotem zadanie.

Lekcja 3

Temat: Tworzymy własne postacie.

Przed Wami wyzwanie. Dziś krok po kroku stworzymy własną postać w PIVOT ANIMATOR. Będzie to kucharz. Przeczytajcie dokładnie notatki z podręcznika i stwórzcie podobną postać na swoich komputerach. Później zadam zadanie.











Zadanie
Zad.1
Utwórz animację, na której Twój kucharz kiwa głową i macha ręką trzymającą  brązową łyżkę.
Zad. 2
Utwórz animację, na której kucharz w niebieskim stroju, w jednej ręce trzyma żółty garnek. Podchodzi do stołu i kładzie na nim garnek. Następnie bierze od ręki brązową łyżkę i miesza np.: zupę.
Wykorzystajcie swoją wyobraźnię, a na pewno powstanie świetna praca.



Lekcja 2

Temat: Animacja z tłem.

Jeśli ktoś z Was nie zrobił jeszcze zadania z poprzedniej lekcji, to pod tą lekcją znajdziecie lekcję z poprzedniego tygodnia. Swoje prace przesyłajcie na adres mailowy, który podaję Wam przez dziennik elektroniczny.
Dziś zajmiemy się tworzeniem animacji z tłem.







Zadanie. 
Wykonajcie animację wesołego patyczaka, która została opisana powyżej. Tło do animacji wykonajcie w programie Paint. Ustawcie rozmiar tła taki sam jak rozmiar animacji (szerokość 500 i wysokość 400). Robimy to we właściwościach programu Paint. Swoje prace wysyłajcie do mnie na adres mailowy podany przez dziennik elektroniczny. Czas na wykonanie pracy: 7 dni.

Pod uwagę przy ocenianiu będę brała następujące rzeczy:
1. rozmiar animacji
2. dołączenie tła do animacji
3. animowany skok patyczaka
4. staranność wykonanej pracy.


Lekcja 1

Temat: Patyczaki w ruchu - część I.

Ponieważ natrafiliśmy na różnego rodzaju problemy związane z logowaniem się i tworzeniem prezentacji, zostawimy je sobie na później. 

Dziś zajmiemy się animacjami w programie PIVOT. Niektórzy z Was już go znają i chętnie z niego korzystają. Przypuszczam, że nie macie tego programu na komputerach domowych, dlatego proszę Was o poproszenie Rodziców o zgodę i pomoc w zainstalowaniu go u siebie.
Poniżej zamieszczam link do tej wersji programu, która omówiona jest w podręczniku.





Zadanie


Swoją pracę prześlij na mój adres mailowy, który prześlę przez dziennik elektroniczny.

 Pod uwagę będę brała: zgodność animacji z treścią zadania oraz estetykę pracy.